Tuesday, February 22, 2011

aku khilaf...

LUMRAH seorang manusia itu melakukan kesilapan ataupun khilaf..dan aku salah seorang yg xt'kecuali..huhu~tp..alhamdulillah..hari ini aku terbaca satu atikel yg di"share" seorang kenalan di FB berkenaan jodoh...MENCARI ATAU MENUNGGU..sedikit sebanyak mengubat hati nie.. alhamdulillah2x..Allah masih membuka pintu hati ini untuk dengan senang hatinya menerima apa yang dibaca..

JODOH....COUPLE...PAKWE....MAKWE...dan yg seangkatan dengannya... msti korang da biase dengan term2 nie sume kan..huhu~biasela..umor pown da 20 taun lbih..hehe~tua rasenye...aku xdela rase desperate sangat pown untuk cari bende nie semua cuma kadang2 bila kawan2 bukak citer pasal hal ini sedikit sebanyak aku mulela gak fikir ..huhu~n mak akula orang yang slalu sangat tanya2 aku pasal hal nie...risau sangat die xder orng nak kat aku..yela~~mak mane yang nak tngok anak die xb'tman..haha~ >uish..lmbat lg kowt..blajo pown xabis<

mmm..rupenye..aku khilaf..aku silap..sebabnye bile aku fikir camtue aku seakan xyakin dengan jodoh yang Allah takdirkan untuk aku..astaghfirullahalazim..tertarik bile penulis artikel nie mengatakan sekiranya blum bersedia ke arah membina ikatan yang halal..iaitu perkahwinan tidak perlulah berusaha mencari tetapi..berusahalah 'MENJADI' yang lebih baik..yakinlah dengan janji Allah dalam firmannya dalam surah An-Nur, ayat ke-26:

"Perempuan-perempuan yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji (pula), sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik, dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik (pula). Mereka itu bersih dari apa yang dituduhkan orang. Mereka memperoleh ampunan dan rezeki yang mulia (surga)." - [Surah An-Nur, 24: 26]

YAkin...keyakinan itu penting apatah lagi bila melibatkan janji Allah..kite sebagai hambaNya kena percaya..wajib percaya..WAJIB!!!! Berusaha menjadi yang lebih baik INSYAALLAH kita akan diberikan yang TERBAIK...

Sekadar memetik petikan artikel yang dibaca...

Kerana apabila kita sudah mula mencari, dalam keadaan diri langsung amat jauh dari persediaan untuk menikah itu sendiri, maka, banyak masalah bakal timbul. Percaya? Setelah berkenal-kenalan, dan saling meminati mungkin, sudah menjadi lumrah kedua-dua insan itu pasti mahu mengikat diri mereka dengan 'pasangannya itu', dengan suatu ikatan atau perhubungan. Melalui ikatan itu mereka akan rasa saling memiliki dan punya masa depan bersama. Namun, cuba katakan, apakah masih ada ikatan yang sah (halal) yang dapat ada antara dua orang bukan mahram, selain dari ikatan pernikahan?
TIADA bukan????

Apapun..kepada sahabat2 sekalian...ditekankan sekali lagi...
Jika kita tahu bahawa kita belum lagi merancang untuk memasuki gerbang pernikahan dalam tempoh terdekat ini, justeru, tidak perlulah pada usaha 'mencari jodoh'.

Damailah wahai hati..tetapkanlah hatiku ini dengan mengingatiMu YA ALLAH...
Sesiapa yang ingin baca lebih lanjut pasal artikel nie..bolehla klik link kat bawah nie ye..

No comments:

Post a Comment